Reklamációs szabályzat
REKLAMÁCIÓS SZABÁLYZAT
kereskedelmi társaság: AVASTO s.r.o, azonosító szám: 51 006 944, székhely: 84 Pavčina Lehota, 031 01, Szlovákia, bejegyezve a zsolnai járásbíróság cégjegyzékébe a 71722/L ügyjegyzékszám alatt,
a termékek értékesítésére a
szigetelesvelunk.hu oldalon található webáruházban
A reklamációs szabályzat KIZÁRÓLAG a FOGYASZTÓ VEVŐ számára készült, és az Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: “ÁSZF“) szerves részét képezi.
Kapcsolat (kérdések esetén):
E-mail: info@szigetelesvelunk.hu
Cím a reklamációk fogadására és a termékek visszaküldésére:
A terméket a panaszok fogadására kijelölt címünkre küldheti el nekünk:
- IZOLUJTO/SKLAD, Valaská Belá 524, 972 28 VALASKÁ BELÁ, Szlovákia.
- A GLS vagy GEIS szállítmányozó cégek szolgáltatásait a reklamációs eljárás szerint veheti igénybe, ahol a reklamációt követően a generált egyedi kód alapján a GLS és GEIS futárszolgálatokon keresztül küldheti vissza a terméket Magyarországon.
- HOGYAN KELL ÁTVÉTELKOR KINÉZNIE AZ TERMÉKNEK
- Milyen tulajdonságokkal kell a terméknek rendelkeznie az átvételkor? Felelősek vagyunk annak biztosításáért, hogy a megvásárolt termékek hibátlanok legyenek, rendelkezzenek a megállapodás szerinti jellemzőkkel, a megfelelő mennyiségben, méretűek vagy tömegűek legyenek, és minőségükben megfeleljenek megállapodásunknak, mintánknak vagy vázlatunknak.
- Feltételezés, hogy a termék hibás. Ha a hiba a termék átvételétől számított 24 hónapon belül válik nyilvánvalóvá, úgy kell tekinteni, hogy a termék az átvétel időpontjában hibás volt, kivéve, ha ennek ellenkezőjét bizonyítjuk.
- MILYEN HELYZETEKBEN NEM FOGJUK ELISMERNI A REKLAMÁCIÓJÁT
- Milyen hibákért nem vagyunk felelősek? Nem vagyunk felelősek a következő hibákért:
- amelyekkel a termék az átvételkor rendelkezett, és az ilyen hiba miatt árengedményben állapodtak meg a vételárból;
- a hiba a normál használat okozta kopás miatt keletkezett, vagy ha az a termék jellegéből adódik,
- a hibát Ön okozta, és azt nem megfelelő tárolás, nem megfelelő karbantartás, az Ön tevékenysége vagy mechanikai sérülés okozta, mindezt olyan körülmények között, amelyek a hőmérséklet, por, páratartalom, egyéb környezeti hatások szempontjából nem megfelelőek, és amelyeket közvetlenül mi vagy a gyártó határoz meg (általában a termék tájékoztatóján/címkéjén) vagy a jogszabályi előírások eredményeként,
- a vevő által módosított termék hibája, és ha a hiba a módosítás eredményeként keletkezett,
- a termék nem megfelelő körülmények között történő használata, amelyek a hőmérséklet, por, páratartalom, a környezet kémiai és mechanikai hatások szempontjából nem megfelelőek, amelyet az eladó vagy a gyártó közvetlenül meghatároz, vagy jogi szabályozásból erednek,
- a hiba a befolyásunkon kívül eső külső esemény (pl. természeti esemény) eredményeként keletkezett.
- MIRE KELL FIGYELNI A TERMÉK ÁTVÉTELEKOR?
- Gondosan ellenőrizze a csomagunk tartalmát, és ellenőrizze, hogy azt kapta-e, amit megrendelt. Ellenőrizze a terméket, és ellenőrizze annak jellemzőit (különösen, hogy a megfelelő típusú terméket kapta-e meg, hogy a termék a megállapodás szerinti minőségű-e, hogy a termék csomagolása mindent tartalmaz-e).
- Nem lehet reklamációs igényt érvényesíteni olyan hiba esetén, amelyet Ön maga okozott, amelyről tudott, vagy amelyről a szokásos gondosság mellett tudnia kellett volna az adásvételi szerződés megkötésekor.
- A TERMÉK A SZÁLLÍTÁS SORÁN SÉRÜLT
- Mielőtt átveszi a terméket a fuvarozótól, kérjük, ellenőrizze a csomagolás sértetlenségét. Ha a csomagolás sérült, tájékoztassa rögtön a fuvarozót, aki megtartja a szállítmányt, és visszahozza nekünk. Ez a legegyszerűbb módja a sérült szállítmány miatti panasz rendezésének, mi pedig egy új szállítmányt küldünk Önnek.
- Sérült a termék a csomagban? Vegye fel velünk a kapcsolatot e-mailben, ideális esetben a kitöltött panasztételi űrlappal együtt az info@szigetelesvelunk.hu címen, a Smartsupp alkalmazás chatbotján keresztül közvetlenül a webáruházunkban, a közösségi hálózatainkon keresztül, vagy telefonon. 3 napon belül kezeljük a panaszt. Ideális esetben készítsen fényképet vagy videót a sérült termékről, és csatolja azt az e-mailhez a panasztételi űrlappal, így jelentősen felgyorsítható a panasztételi folyamat.
- HOGYAN KELL ELJÁRNI, HA VALAMI MÁST KAPOTT, MINT AMIT TŐLÜNK RENDELT?
- Valami mást kapott, mint amit rendelt? Vegye fel velünk a kapcsolatot e-mailben, ideális esetben a kitöltött panasztételi űrlappal együtt az info@szigetelesvelunk.hu címen, a Smartsupp alkalmazás chatbotján keresztül közvetlenül a webáruházunkban, a közösségi hálózatainkon keresztül vagy telefonon. Előre is elnézést kérünk a megrendelésével kapcsolatos esetleges eltérésekért, és mindent megteszünk annak érdekében, hogy a reklamációs folyamat a lehető legkényelmesebb legyen az Ön számára. Felvesszük Önnel a kapcsolatot, hogy megegyezzünk a további lépésekről.
- A TERMÉK HIBÁINAK ÉSZLELÉSE AZ ÁTVÉTELTŐL SZÁMÍTOTT 14 NAPON BELÜL
- Mit tehetek, ha a termék a kézhezvételtől számított 14 napon belül hibát észlelek? Vegye fel velünk a kapcsolatot e-mailben, ideális esetben a kitöltött panasztételi űrlappal együtt az info@szigetelesvelunk.hu címen, a Smartsupp alkalmazás chatbotján keresztül közvetlenül a webáruházunkban, a közösségi hálózatainkon keresztül vagy telefonon. 3 napon belül kezeljük a panaszt. Ideális esetben készítsen fényképet vagy videót a sérült termékről, és csatolja azt az e-mailhez a panasztételi űrlappal, így jelentősen felgyorsítható a panasztételi folyamat.
- A panasztétel ugyanis nem azonos az elállási joggal. Az átvételétől számított 14 napon belül garantáljuk Önnek a jogot, hogy elálljon az adásvételi szerződéstől, vagy kicserélje a terméket egy másikra. Ebben az esetben azonban a terméket sértetlenül, vagy zárt vagy higiénikus csomagolásban kell visszaküldeni. Ellenkező esetben Ön felelős a termék értékének csökkenéséért és/vagy kockáztatja az elállási jogát. Ha már kicsomagolta a terméket, és az első használat során hibát talált, akkor a legmegfelelőbb intézkedésként azt javasoljuk, hogy tegyen panaszt a termékre.
- Az adásvételi szerződéstől való meghosszabbított határidőn belüli elállás. Lehetőséget biztosítunk Önnek arra, hogy 30 napos meghosszabbított határidőn belül elálljon az adásvételi szerződéstől, azonban ebben az esetben a 20%-kal csökkentett vételárat térítjük vissza Önnek. Ugyanakkor felajánljuk Önnek azt a lehetőséget is, hogy egy meghosszabbított, 60 napos határidőn belül álljon el az adásvételi szerződéstől, azonban ebben az esetben csak a vételár 50%-ának megfelelő összeget kapja vissza. Ezekben az esetekben is a terméket sértetlenül, vagy zárt vagy higiénikus csomagolásban kell visszaküldeni. Ellenkező esetben Ön felelős a termék értékének csökkenéséért és/vagy kockáztatja az elállási jogát. Ha már kicsomagolta a terméket, és az első használat során hibát észlelt, akkor a legmegfelelőbb intézkedésként azt javasoljuk, hogy tegyen panaszt a termékre.
- A TERMÉK HIBÁINAK ÉSZLELÉSE A HIBAJOG GYAKORLÁSÁNAK IDŐSZAKÁBAN
- Mikor lehet a hibás terméket reklamálni. A termék hibáiról köteles indokolatlan késedelem nélkül értesíteni bennünket (reklamálni a terméket) a hiba megjelenése után.
- A 24 hónapos jótállási idő nem vonatkozik a termék akkumulátorának kapacitására és élettartamára. A kapacitás és az élettartam csökkenése nem hiba, hanem az akkumulátor természetes tulajdonsága. Az akkumulátor élettartama és kapacitása a töltési ciklusok számától és adott esetben az akkumulátor töltésének, lemerülésének vagy tárolásának módjától függ. A reklamáció nem érvényesíthető kizárólag azon az alapon, hogy az akkumulátor, amely a termék részét képezi, rövidebb élettartammal vagy a termék normál használatának időtartamának megfelelő élettartammal rendelkezik.
- A vevő jogosult a fogyasztási cikkekben előforduló hiba esetén a következő határidőn belül élni az igényérvényesítési jogával:
- egy év a termék átvételétől olyan termékeknél, amelyek értéke 10.000 Ft és 100.000 Ft közötti;
- két év a termék átvételétől olyan termékeknél, amelyek értéke 100 001 és 250 000 Ft közötti;
- három év a termék átvételétől olyan termékeknél, amelyek értéke meghaladja a 250 000 Ft-ot,
- Ez nem vonatkozik azokra a termékekre, amelyek csomagolása, címkéje, a termékhez mellékelt utasítása vagy reklám más jogszabályokkal összhangban hosszabb időtartamot tüntet fel. Ebben az esetben a minőségi garancia (szerződéses garancia) rendelkezései érvényesek.
- Mi fog történni a hibák esetén érvényes jog alkalmazásának határideje után? A fent említett határidő lejárta után a termék hibájára vonatkozó igény nem érvényesíthető. Amennyiben a termék esetében lehetséges, ez az időszak meghosszabbodik azzal az idővel, amíg Ön nem tudta használni a terméket, mert az jogos reklamációs eljárás alatt áll. Bár mindig igyekszünk a panaszokat az Ön megelégedésére megoldani, egyes termékeket a csomagoláson/címkén/mellékelt tájékoztatón feltüntetett utasításoknak megfelelően kell kezelni - ellenkező esetben megsérülnek. Még ha ezekben az esetekben a hibára vonatkozó jog gyakorlására rendelkezésre álló határidő még nem is járt le, nem tudjuk elfogadni az Ön reklamációját (a jelen panaszeljárás 2.1.3. vagy 2.1.5. cikke).
- Szerződéses garancia. Ha a termékre önkéntes szerződéses garanciát vállaltak, amely hosszabb, mint a panaszeljárás 7.2. cikke szerinti, a termék átvételétől számított, a kifogásolási jog gyakorlására nyitva álló határidő, akkor Ön ezen időszak alatt reklamálhatja a termék hibáit. Az időtartam meghosszabbodik azzal az idővel, amíg Ön nem tudta használni a terméket, mert az jogos reklamációs eljárás alatt állt.
- Hogyan reklamálhatom a terméket? A termék hibáira vonatkozó reklamációhoz a panasztételi űrlapunkat használhatja, amelyet kinyomtathat, kitölthet és a termékkel együtt a csomagba helyezhet (ha a reklamációs űrlap borítékban van, akkor jól látható helyre kell felragasztani dobozra, amelyben a termék van), vagy elküldheti nekünk e-mailben: info@szigetelesvelunk.hu, a közösségi hálózatainkon keresztül vagy a Smartsupp chatboton keresztül közvetlenül a webáruház weboldalán. A terméket úgy reklamálhatja, hogy elküldi a raktárunk címére.
- A reklamáció kézhezvételét e-maillel erősítjük meg. A panasz benyújtásának pillanata az a pillanat, amikor a hibás terméket, valamint a termékkel kapcsolatos panasz benyújtására vonatkozó adatokat megkapjuk Öntől.
- Ki viseli a reklamált termék szállítási költségeit? Ha a hiba eltávolítását kéri (javítás vagy új termék vagy annak egy részének kiszállítása), a panaszosztályunkkal együtt elfogadja a reklamált termékek hozzánk történő szállításának módját. Kérjük, vegye figyelembe, hogy az utánvéttel és/vagy más módon a mi költségünkre elküldött termékeket nem vesszük át, és az Ön költségén visszaküldjük Önnek.
- Elismert reklamáció. Ha azonban panaszát indokoltnak ismerjük el, jogosult az indokolt panasz alkalmazásával kapcsolatban felmerült költségek megtérítésére. Ezek a költségek a legkisebb szükséges költségnek tekintendők (azaz a terméknek a rendelkezésre álló legolcsóbb szállítóeszközzel történő elküldésének költsége). E költségek megtérítésére vonatkozó kérelmet legkésőbb a hibás teljesítésből eredő jog gyakorlásának határidejének lejártát követő 1 hónapon belül kell benyújtani.
- Hogyan kell kinéznie a reklamált terméknek? Kérjük, a terméket tiszta, szárított, szennyeződésektől mentes formában (a reklamált terméknek meg kell felelnie az általános higiénia elveinek), teljesen, sértetlenül (a reklamált hiba kivételével) küldje vissza. Kérjük, vegye figyelembe, hogy az utánvéttel és/vagy más módon a mi költségünkre elküldött termékeket nem vesszük át, és az Ön költségén visszaküldjük Önnek.
- Átvétel visszaigazolása. A reklamált termék kézhezvételét követően az Ön által megadott e-mail címre visszaigazolást küldünk a küldemény átvételéről a reklamált termékkel és annak tartalmával együtt.
- MILYEN GYORSAN RENDEZZÜK A PANASZÁT
- Mikor zárul le a reklamációs folyamat? A Polgári Törvénykönyv a hiba észlelésétől számítva 30 napot ad a panasz elbírálására. A reklamációs folyamatot általában legkésőbb ezen határidőn belül lezárjuk. Prioritásunk a panaszt 3 napon belül megoldani. A reklamációs folyamatot általában legkésőbb ezen határidőn belül lezárjuk.
- A hiba értékelése. A reklamált termék visszaküldése után a hibát felmérjük, és elküldjük az előzetes szakvéleményt a vevőnek. Ez a határidő nem tartalmazza a hiba szakszerű értékeléséhez szükséges időt (pl. szükség lehet arra, hogy a beszállítónk vagy a gyártó segítségét kérjük).
- Ha a termék hibás, a reklamációs eljárás legkésőbb a hiba panaszát követő 30 napon belül lezárul. A meghatalmazott alkalmazott indokolt esetben hosszabb időben is megállapodhat a vevővel. Kötelesek vagyunk arra kérni Önt, hogy a lehető leghamarabb töltse ki a dokumentumokat.
- Ha a termék nem hibás, tájékoztatást kap a reklamáció elutasításáról. Megbeszéljük a következő lépéseket.
- HOGYAN VÁLASSZUNK PANASZKEZELÉSI MÓDSZERT.
- Mi befolyásolja a lehetőségeimet. Önnek joga van a hiba kijavítását követelni. A következőkből választhat:
- termék megjavítása;
- új termék szállítása; vagy
- a hiányzó rész szállítása.
Ez nem lehet ésszerűtlen kérés az Ön részéről. Ha a termék javítása jelentős nehézségeket okozna számunkra, vagy a termék értékét és a hiba jelentőségét tekintve nem ésszerű követelmény, akkor ezt közöljük Önnel. Ugyanezt fogjuk tenni, ha az új termék kézbesítésére vonatkozó kérését észszerűtlennek tekintjük a termék hibája vagy a termék értéke miatt.
- Ha az adásvételi szerződés lényeges megsértése következik be. Ha a hiba az adásvételi szerződés lényeges megsértését jelenti, akkor fennáll az elállási joga az adásvételi szerződéstől vagy észszerű kedvezményt kérhet a termék vételárából.
- Mikor lehet kedvezményt kérni a vételárból, vagy elállni a szerződéstől? Bizonyos esetekben észszerű kedvezményt lehet kérni a vételárból vagy elállni az adásvételi szerződéstől. Ez nem lehetséges olyan helyzetben, amikor a termék hibája nem jelentős. Melyek lesznek azok a helyzetek, amikor észszerű árengedményt kérhet a vételárból, vagy elállhat az adásvételi szerződéstől, és kérheti a vételár visszatérítését:
- nem tudjuk megjavítani vagy kicserélni a terméket;
- nem javítjuk meg vagy cseréljük ki a terméket a törvénynek megfelelően;
- megtagadjuk a hiba eltávolítását;
- a termék hibája ismételten megjelenik a dolog javítása vagy cseréje ellenére;
- a hiba olyan súlyos, hogy a vételár azonnali csökkentését vagy az adásvételi szerződéstől való elállást indokolja, vagy
- kijelentjük, vagy a körülményekből egyértelmű, hogy a hibát nem tudjuk észszerű időn belül vagy anélkül orvosolni, hogy komoly kellemetlenséget okoznánk a vevőnek.
- Ön választja ki, hogy hogyan kezeljük a panaszt. Ha nem, megkérdezzük. Ön köteles közölni velünk a hiba bejelentésekor vagy a hiba bejelentését követően indokolatlan késedelem nélkül, hogy milyen jogot választott a hibás teljesítésnél. Ön a beleegyezésünk nélkül nem változtathatja meg a választását; ez nem érvényes, ha olyan hiba kijavítását kéri, amely bizonyítottan javíthatatlan.
- Új termék szállítása a reklamált helyett. Abban az esetben, ha a panaszt új termék szállításával rendezzük, kérjük, vegye figyelembe, hogy ezeknél a termékeknél nincs új határidő a hibák kijavítására a kézhezvételtől számított 24 hónapon belül, de az időtartam lerövidül az eredeti termék használatának időtartamával a követelésig.
- Az eredeti termék visszaküldése. Ha új termék küldésével rendezzük a reklamációt, köteles visszaküldeni az eredetileg szállított terméket (hacsak másként nem állapodunk meg).
- A REKLAMÁCIÓ LEZÁRÁSA
- Ha elküldte nekünk a terméket a reklamációra. Ha a reklamált terméket a fuvarozó szállította a reklamációra, a reklamáció rendezését követően automatikusan megküldjük a vevő címére, a reklamáció rendezésének időpontjáról és módjáról szóló visszaigazolással együtt, beleértve a reklamáció orvoslásának és időtartamának visszaigazolását, vagy a reklamáció elutasításának okait.
- Ha visszatérítjük a vételárat. Abban az esetben, ha a panasz indokoltnak bizonyul, és a vevő a panasz kezelésének módjaként indokoltan kéri a vételár visszatérítését, indokolatlan késedelem nélkül visszaküldjük Önnek a készpénzben kifizetett vételárat a panasztételi űrlapon megadott bankszámlára.
- A reklamált termék átvétele. Ön köteles a reklamált terméket legkésőbb harminc (30) napon belül átvenni attól a naptól számítva, amikor értesítést kapott a döntésről. Ezen időszak után jogosultak vagyunk tárolási díjat felszámítani a termékért. A tárolási díj 400 Ft/nap. Mi viseljük a reklamált termék visszaküldésének költségeit és tájékoztatjuk Önt a termék visszaküldéséről az általunk választott fuvarozó útján.
- Át nem vett termékek értékesítése. Ha nem veszi át a lezárt reklamációból származó terméket a rendezésről való értesítéstől számított hat (6) hónapon belül, fenntartjuk a jogot, hogy eladjuk a terméket, és a bevételt a tárolási költségek kifizetésére fordítsuk.
- Ismételt szállítás és az ahhoz kapcsolódó költségek. Abban az esetben, ha a vevő miatt az új/megjavított/hiányzó terméket ismételten vagy a vevő által meghatározottól eltérő módon kell szállítani, a vevő köteles megfizetni a reklamált termékek ismételt szállításával kapcsolatos költségeket, illetve a másik szállítási móddal kapcsolatos költségeket.
- Kötelezettség a reklamált termék átvételekor. Ön köteles továbbá az átvételkor ellenőrizni a reklamált termék teljességét, különösen azt, hogy az áruszállítmány tartalmazza-e mindazt, amit tartalmaznia kell. A későbbi kifogásokat már nem vesszük figyelembe.
- ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
- A vevő törvényből eredő jogait ez a reklamációs szabályzat nem érinti.
- A jelen reklamációs szabályzat (csak a fogyasztók számára) 2024.11.1-jétől érvényes és hatályon kívül helyezi a korábbi reklamációs szabályzatokat.